Friday, December 17, 2010

setem dulu n setem sekarang...

assalamualaikum...
*tajuk xde kena-mengena...*
hmmm.....rasanya ramai dah tau kan yg harga setem naik start 1 Julai 2010....tapi kenapa servis yg Pos Malaysia berikan kepada pelanggan masih x dipertingkatkan?? sama sahaja seperti dulu...n sekarang pun dah ramai diantara kita yg kurang menggunakan servis mengirim surat...guna e-mel je...lebih mudah n cepat....Poslaju sendiri pun x memuaskan servis dia...kurier lain lagi bagus..cepat sampai...

tadi sepupu aku ada beli setem...60 sen yg paling murah...dah la kena beli byk pulak tu...nak hantar kad jemputan kahwin...bayangkan 1 setem 60 sen...nak pos surat pulak berpuluh-puluh...kalau nak khabarkan guna FB, bukan semua orang ada FB....
tapi setem sekarang nih lain sket...dah siap ada gam...ala2 sticker...tapi bukan semua tau...sesetengah je....sepatutnya yg guna sticker ni dah lama dikeluarkan...senang sikit nak lekatkan kat surat...jimat masa...

nih takde sticker...kena la basahkan sket...huhuhu..
haa...yg ni special sket...setem ala2 sticker..senang keje....
ni pun sama nacam kat atas nih...
yg Upin & Ipin ni maybe limited edition kot....

6 kata-kata blogger:

lieko hirahata said...

haha aku nak simpan dalam buku sticker cam budak2 la camtu. syg je nak letak kat sampul surat. comel sgt

Gen2Merah said...

lama dah tak guna setem menyetem ni.. Dah ada emel dan chat kan.. kalau nak pos pun pakai kaurier je.. hehe
---->bertandang drpd blog en.Ben utk merapatkan silaturrahim antara kita.. Slm ukhuwah

zaMir said...

lieko : rugi je...setem skarang dah mahal...

zaMir said...

Gen2Merah : kadang2 berguna jugak...

Solihin Zubir said...

aku pun baru je beli setem kelmarin.. tak sangka.. paling murah 60sen.. gilo btoi!

zaMir said...

Solihin : tu la..terpaksa bli jugak...x semua bnda boleh send pakai e-mail...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat