Saturday, December 11, 2010

TOLONGLAH KAMI ..

asssalamualaikum wbt...

haaa...kali nih segmen BA laen sket...kita kena berkempen pulak....syok jugaksekali-sekala berkempen....asyik2 kempen politik je...bosan betul!!! takkan ada penyelesaian...


kali nih segmen nih bertajuk TOLONGLAH KAMI..
segmen nih sebenarnya nak sampaikan mesej tersendiri dalam kalangan masyarakat kita tentang isu merokok....kalau nak join venture...klik la link kat atas nih....

  1. Ceritakan satu kenangan yang pernah anda lalui melibatkan isu merokok ditempat awam 
    hmmm...paling tak suka bila naik bas awam yg pemandu bas dia hisap rokok sambil memandu....kalau dia bukak tingkap kat tempat dia ok la lagi...ni tak...dengan selamba je dia pasang air cond n hisap rokok dalam bas....seolah-olah takde penumpang pulak dalam bas tu...haishhh..geram betul!!!abis baju aku melekat bau rokok tu!!! rase nak sumbat je rokok tu dalam mulut dia...biar dia telan.....x payah buat orang rasa loya...aku nih dah la senang rasa loya kalau ada bau rokok dalam kawasan yg pasang air cond....pak cik oh pak cik...tolong la pak cik oii...hhmmmm...
  2. Pernahkah anda menegur mereka yang merokok ditempat awam dan apakah tindakan yang diambil mereka ?
    tak pernah tegur secara terus...secara halus pernah la...buat2 batuk...buat2 loya..n macam2 lagi la....sampai la si perokok tu rasa malu kat orang2 sekeliling yg bawak famili...terus dia buang puntung rokok n blah dari situ...best x cara nih??
  3. Rayuan anda pada mereka yang suka merokok ditempat awam .. 
     jgn la jadi "penjual ikan" a.k.a selfish....tengok la kat orang di sekeliling anda...tak kesian ke....kalau nak 'sakit'..jangan la libatkan orang lain....please la...


    p/s :  produk ini mengandungi lebih 4000 bahan kimia termasuk tar, nikotina dan karbon monoksida yang membahayakan kesihatan....

3 kata-kata blogger:

rabiatul said...

Tegur secara halus. Bg0s bg0s. Hehe. Katakan 'TAK NAK MEROKOK' :)

Mar said...

selalu ttup hidung je dpn perokok nie,..

Lulu caldina said...

rajin join segmen En. Ben..
keep it up..good luck

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat