Monday, January 24, 2011

notebook atau netbook???

assalamualaikum semua...=)...


ini adalah entry pertama untuk hari nih....huhuhu....
aku nih tengah pikir2 pasal nih...laptop aku nih...wireless dia asyik buat hal je....ntah le....bila dah full coverage...tgh syok2 online..blogwalking ke...ape ke..tetiba putus terus....bila troubleshoot, elok pulak...pastu jadi balik...kadang2 nak kne restart dulu...kdg2 x boleh guna langsung sehari tu....tapi nasib baik la kat bilik n kat rumah aku xpakai wifi....cucuk cable je...direct terus....x payah nak password ke...ape ke...


hmmm....skang aku dah start fikir...teringin nak tuka...ingat nak pakai netbook@mini laptop...agak2 ok x??
sebab2 aku rase nak pakai netbook: 

  • aku nih bukan kaki main game...so, xde game2 yg berat dalam laptop aku...
  • aku suka bawak laptop nih bila g kuliah....n laptop skang nih agak berat...agak letih bila berjalan jauh sket...
  • aku xde guna software2 yg berat2...stakat edit2 gamba je la...
  • ape ntah lagi sebabnya...aku pun tgh fikir lagi nih...huhuhu....
kalau bukan netbook, aku rase nak cari laptop yg skrin dia 13 inci je *bukan netbook..tp laptop yg kecik sket..*...n ringan....tp xde la sampai nak bli macbook pulak...huhuhu....kawan2 aku kate, netbook nih x bagus...cepat panas la...slow la...ye la kan...dah memang utk ringan2 je...guna pun Intel Atom...hehe...agak2 ok x>??

ni lah laptop yg aku pakai skang nih..memang puas...walaupun specs dia biasa2 je....huhu...

20 kata-kata blogger:

Amelia said...

okey je..hehe,,sy ade gak lptop kcik uh dlu..

zaMir said...

@mia.lia
hmm...tgh fikir jugak nih...

Hidayah Ahmad said...

oke ler tu ..

Alal said...

pakai netbook,jd mcm wa.....haha

Adi Zhaf said...

netbook senang tapi notebook tahan lame sikit..kalau suke gadjet yang cam bes..i phone lah..paling kecik dan easy untuk dibawe ke mane2 =)

:: Serahkan Kepada Yang Tahu ::

zaMir said...

@Hidayah Ahmad
ape yg ok tu??

zaMir said...

@Alal Yaakub | PM
nnt dulu...tgh simpan duit nih..

zaMir said...

@Adi Zhaf
iphone???
errkkk..
blom mampu lagii...hehe..=)

Cik Nin said...

kwn cik nin pn tgh berkira2 nk beli netbook ni

eqbalzack said...

sket hari lagi meja tu sure tak muat...notes confirm tinggi mcm bukit...

Adi Zhaf said...

mampu..sikit jam lagi jatuh la harge die =P

:: Serahkan Kepada Yang Tahu ::

Izamir Ridzwan said...

IR guna buat online n word,excel, database n even guna dreamweaver still oke lgi.. n bab panas tuh netbook dulu la.. skrg rasanya tak pon.. IR guna,IR tau la kan.. takkan vendor netobook nk biarkan isu netbook ni pns lama2

zaMir said...

@Cik Nin
jom kita g survey kat mid hujung minggu nih..
ade IT fair

zaMir said...

@eqbalzack
abg eq..agak penuh la nnt..huhuhu....tggu mase je...nnt tlong la saya kemaskan ye...hehe..=)

zaMir said...

@Adi Zhaf
tak jatuh hati lagi kat iphone..huhuhu...nnt la...hehe...=)

zaMir said...

@Izamir Ridzwan
ok IR....thanks atas pendapat anda...=)

ZACK ENTRY said...

aku pilih notebook, baru puas sikit nak tengok screen..kalau kepala ni boleh masuk lagi bagus..hehe

notebokk la, sebab besar..notebook tu kecik, sekadar kecik tapi nak tengok pun kene bongkok sikit..


btw, berat mungkin ada virus dari intenet..ada scan malware ke tak ni? =)

zaMir said...

@ZACK ENTRY
huhuhu...ok3...thanks sebab bgtapasal nih..

misslovalova said...

okey ape laptop tuh . janji ley pakai . hehehe

zaMir said...

@biella93
ok je lagi....tp skang dah start buat hal...huhu...=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat