Saturday, March 12, 2011

Lunch: Sekali-sekala bertukar selera…

Assalamualaikum semua…

heheh….seronok betul bila dah ada kat rumah nih….macam-macam boleh buat…aku seronok sangat tadi..heheh..tengah hari nih aku masak sendiri kat rumah..sebab mak aku malas nak masak…tak ramai orang kat rumah…huhuhu…so, apa salahnya sekali-sekala aku masak kan??? bukan masak makanan biasa tau…tapi aku masak spaghetti…hehe…kenyang gila…tau2 je la kan…lelaki  suka makan banyak..so, aku je la yang tukang menghabiskan…kehkehkeh….

IMG_0133

bahan-bahan yang aku guna:-

  • spaghetti..ikut suka nak banyak mana…tapi aku suka guna angel hair…sebab kecik, cepat masak n lambat kenyang…hehehe
  • daging cincang
  • sos pasta
  • brokoli (tiada dalam gambar, sebab malas nak potong…)
  • sosej (tiada dalam gambar jugak…malas nak potong…dah masak baru tau ada sosej dalam peti sejuk)
  • cendawan butang (lupa nak beli…tapi dalam sos tu dah siap ada yang halus2 punya)

hehehe….apa salahnya kan sekali-sekala kita try masak benda yang bukan selalu kita buat nih…korang mesti lagi pandai punya masak nih….aku buat nih..bahan-bahan dia cukup syarat je…serba tak lengkap..maklum la…guna apa yang dah ada je….mudah n cepat…kenyang pun kenyang jugak kan?? errkkk….

18 kata-kata blogger:

zakiah said...

oo.. zamir.. pos sini.. kelaparan kat kolej :'( seme org takde p MGP

Miss Ran said...

nyummiiiii

efa said...

zamir......post 1 spageti tu lapar terus tgk hahaha...sng ja buat spageti tu :)good2 pndai wat

intrudres said...

demm....lapar balik ak tgk bnda nie

taufiq helios said...

intrudres atas tu aku gak ok! :)

Wan Ahmad Izudean said...

erm,brokoli malas nak potong ke tada...hahahaha

Cik Nin said...

waaahhh...dah la cik nin tgh lapar ni. sedap pulak nampak spegheti tu. huhu..

arep_lockermonth said...

arghhh!! nk mkn spegheti!!lapor lapor!

Gimi said...

Campur ngan daqing hancur, sodap sikit ni

zaMir said...

@zakiah
tak dapat daa kiaoh oiii....

zaMir said...

@Miss Ran
bluurrppp.....

zaMir said...

@efa
kalau lapar...g la buat...hehee

zaMir said...

@intrudres
buat sendiri...hahahah

zaMir said...

@taufiq helios
ada aku kesah???!!!

zaMir said...

@Wan Ahmad Izudean
ada je....baru beli..tp sikit je....nak guna malam nih...

zaMir said...

@Cik Nin
hahaha....g la makan....=P

zaMir said...

@arep_lockermonth
makan!! jangan tak makan!!!

zaMir said...

@Gimi
kana da letak tu...cuba tengok betol2....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat