Thursday, December 2, 2010

awas...jangan tertipu tau...

assalamualaikum wbt...

nih aku nak citer sikit pasal sakarang nih dah makin rmai yg dpat sms pelik2 yg mntak t0long kat kita macam2....

pelik sungguh orang zaman sekarang nih...knape la pemalas sangat nak kerja keras...asyik nak untung cepat je....hmmm.....

petang tadi..kakak aku send kat aku 1 sms yg berbunyi seperti nih...>>

"Ni p'cik guna kad orng, tolng isikan p'cik top up RM30 di number baru p'cik ni nom dia 0128132863,pasal p'cik ade kes di blai polis"

lepas tu...kakak aku sms aku balik... 

ni pkcik yg mna ni? Pkcik rahman ke?? Cba tny mak pkcik rhman kat indon ke?

kakak aku tanya sebab ada sorang je ayah saudara ktorang yg selama ni kami panggil dengan gelaran "Pak Cik"...nama pak cik ktorang nih Abd. Rahman....
mula2 aku tergelak guling2 lepas dapat sms nih...ye la...mana x nya..pak cik aku tu selalu jugak pergi indon.....tapi takde la sampai mintak top up kat ktorang nih...ye la...dia orang kaya...takkan nak mintak anak saudara tolong top upkan... bini dia kan ade...anak2 dia pun ada gak....

pelik2...kebetulan kakak aku pernah pergi indon 2 kali...tu yg dia cam nombor tu dari indon....

aku teringat 1 entry yg ditulis oleh bro BEN ASHAARI nih...pasal wife die pun dapat mesej yg lebih kurang serupa dengan yg nih....tapi ayat dia x macam pak cik sorang kat atas nih....
ayat pak cik atas nih nmpak macam "orang sini"...bt0l x?? 

kadang2 dia tulis>> maxis ~~mexis...RM 30~~30 RM....hmmm...pelik2 je...tapi kalau anda dapat sms yg lebih kurang macam nih...yg tolong mintak top up n dia kononnya guna sim card orang lain, jangan cepat terpengaruh..jangan cepat2 transfer top up kat dia...tanya member2 yang lain atau adik-beradik kita, sama ada betul ke ape yg tertulis dalam sms tu...mane la tau..ade member2 atau adik-beradik anda yg pernah dapat sms macam nih...

ingat tau kawan2....

p/s : kenapa almost semua words aku taip penuh ek??? selalunya guna short form....pelik???...*ok la tu kan...*
n semua sms tu original di "Ctrl+C n Ctrl+V" dari phone aku...

2 kata-kata blogger:

hysman said...

bengong..
itu mesti keje mat jebeng seberang..
takde akai la tuu..
huihh

eelobor said...

TQ berkongsi info bro. memang kena hati2 sekarang

Sekadar Berkongsi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat