Thursday, August 11, 2011

Sekadar Renungan Bersama….

Assalamualaikum semua….

Alhamdulillah…selesai berbuka puasa…dah 11 hari….hehehe…entri kali nih aku nak kongsi sikit pasal status fb kawan aku yg aku terbaca td….hurrrmmm…agak mendalam maksudnya….bukan nak ditujukan kepada sesiapa…tapi bertujuan untuk ingat mengingati…aku pun macam terfikir jugak..apa la salahnya ye kita tak berkira sangat…

ok2..ni ha status fb dia tu….

image

entri ni bukan ditujukan khas kepada sesiapa…hanya untuk renungan sahaja…tak melibatkan mana2 pihak ye…Winking smile

15 kata-kata blogger:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

gi surau dan masjid tu lbh berkat

liyana mohamad said...

ermmmm..saya faham maksudnya..mmg nmpak biasa tapi sebenarnya mendalam maksudnya...
bg pendapat saya lah, org ni, kalau bab duniawi, memang byk melabur duit tp bab agama, agak kurang kan...?
kalau nk p melancong, sanggup berhabis duit beratus2, tp kalau bab nk derma kt masjid ke agaknya rm10 pun xsmpai...kan...?

imah said...

duit yang singgit tuh, kalo g tempat yang baik, akan berkat lah jawabnya.. tak gitu ling?? bahahahah

blog-tips-kurus said...

oh!! sentap!! naseb baek tak p konset, naik cruise, 1U.. ;)

Queen F said...

orang kata biar sikit asal ikhlas.. :) tapinya kalau kita renung2, apa kata cuba kurangkan pada yang tak berapa perlu, lebihkan pada yang membawa kebaikan.. :) bulan Ramadhan ni besar pahala bersedekah :)

zaMir said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim)
errmmm..betul tu akak...

zaMir said...

@liyana mohamad
huhu...tu dah memang lumrah....

zaMir said...

@imah
kberkatan tu yg penting...tak kiralah brape nilainya....

zaMir said...

@blog-tips-kurus
hehehe...bagus2...=P

zaMir said...

@Queen F
betul tu...mmg tak dpandang nilai duit tu...asalkan ikhlas...tapi tu la..kita kat zaman skrg nih lebih2kan ape yg tak berapa perlu....kurangkan apa yg patut didahulukan...

sYafIk-wAy said...

kesimpulannya : simpan lah duit rm1 , nanti boleh pergi masjid sokmo . erkkk . betul ke kenyataan ni ?

Hans said...

yups
ada banyak maksud tersirat didalam ayat tu
:-)

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip servis motorsikal kupcai scooter

EEEMMM besar pengorbanan RM1 tu yerrr... walau nilainya kecil namun ganjarannya berpanjangan

Wan Ahmad Izudean said...

agak terkena di situ! :)

Eazy Izzuddin said...

renung2kan..
selamat beramal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat