Wednesday, March 23, 2011

Kenangan SPM dulu (2008)…

Assalamualaikum semua….

Hari nih merupakan hari yang ditunggu-tunggu untuk calon-calon SPM 2010…pengumuman keputusan SPM…aku ingat lagi sewaktu hari ambil keputusan SPM dulu…dah la kena pakai baju sekolah…grrr…aku pun dengan ‘skema’nya…pakai je la…ayah aku hantar….then dia balik…sebab nak g ofis…aku pulak dah siap baju spare dalam beg…hehhe….naik komuter..tukar la baju biasa time balik nanti…keh3…

bila belek-belek album kat dalam hard disk aku nih..tiba-tiba terjumpa gambar nih…gambar nih diambil untuk masuk majalah sekolah…tp yang nih candid punya…free style…aku tak tau nak buat gaya apa…..masing-masing dengan selamba je buat macam-macam gaya…time tu aku ‘baik’ lagi  ..ktorang pakai baju melayu dengan samping sekolah untuk hari jumaat je….sampai sekarang aku ada simpan lagi necktie & samping sekolah aku nih….

image

masing-masing dah kat U sekarang nih…ada yang baru lepas STPM…yang aku tag dalam gambar nih yang aku tau je..ada lagi sebenarnya…tp malas nak godek-godek fb dorang…UPMKB tu maksudnya upm kampus bintulu…ambik diploma…insyaallah next sem dorang dah final year…nanti dorang grad kat UPM Serdang…huhuhu…aku tengok je la nanti…aku nih 5 tahun lagi nak grad…Thinking smile

aku dulu ambik 11 subjek time SPM..sepatutnyta 10 je…aku la tiba-tiba mencadangkan kat diri aku nak tambah 1 lagi iaitu Tasawwur Islam…skolah aku nih takde ajar subjek tu…aku just study guna nota kakak aku dulu n kalau tak paham, “TANYALAH USTAZ”…tanya ustaz aku ye…bukan tanya ustaz kat TV9 tu…heheh…sebulan sebelum SPM menjelang..baru ustaz aku buat kelas..tu pun just revise2 je…trial pun tak ambik..tup2 kena jawab soalan SPM terus…alhamdulillah…dapat jugak A1….tu la yang backup aku tambah A…Thumbs up hehehe….

IMG_0276

subjek yang paling aku khusyuk dalam kelas ialah subjek Pengajian Agroteknologi (subjek Pertanian) ngan Add Math…hehehe…time form 4 memang bebal ngan Add Math nih…bila dah start mid year form 5..baru la aku sedar yang Add Math nih sebenarnya tak susah pun…kita yang duk menyusahkan dia sebenarnya….subjek yang lain aku tak tido la…tapi still concentrate kan….hehhee….Hot smile

aku sedih pulak rasanya bila start batch akan datang akan takde lagi course Pertanian kat sekolah aku nih….huhuhu….rindu kat cikgu-cikgu aku dulu…

28 kata-kata blogger:

Fasihah Supian said...

kurang jelas lah keputusan tue zamir.hehehehe

Unknown said...

Add math A1. Mesti minat add math ni. Hehe. :)

[k]o{q}i[n] said...

tau xpe...add math A1 siyott...

EYQASARA said...

fuhh.. add math eyqa keputusan hareeemmmm 1a... hahaha... tak penah jejak! pergh! tak suke.. but cngrts! bagusnye result.. hihihi...

najihahfara said...

feh,,,mantop nye result..hoho

Faizal Fredley said...

perghh..hebat2.....

imah said...

aku pon rindu cikgu2 aku jugak =(

zaMir said...

@FasiHaH SupiaN
errkkk...tak leh tunjuk...segan...A tu segan2 nak ade...

zaMir said...

@Rabiatul Adawiyah Abd Rahim
ha'ah....tp subjek sains sume B...huhuhuh...sedih..

zaMir said...

@[k]o{q}i[n]
hehehe...yg lain..bungkus....errkk..

zaMir said...

@Eyqasara
hurrmm....x banyak A pun..sikit je....segan2 nak ada...huhuh...=P

zaMir said...

@cik najihah
xde la mantop mane pun...huhuhu...

zaMir said...

@Faizal Fredley
ko lagi hebat kan, FF?? saje je kan...hahhaah

zaMir said...

@imah
ye ke imah??? lame dah x nmpak ko kat fac. ekologi..mane ko menghilang???

Solihin Zubir said...

tak suka matematik.. sakit kepala.. hehe..
tp bila masuk ipt, bru tau math sebenarnya x susah pon..
nyesal x blajar math btol2 dlu.. huhu..

MIA said...

terer ah add math A1.

zaMir said...

@Solihin Zubir
ha'ah...betul tu....rupanya makin senang...=P

zaMir said...

@MIA
errrkkk...pernah fail dulu time form 4....huhuhu...=P

Luqman Zakaria said...

zamir : tak nmpk result la!hehe

Dda Ly said...

mmg seronok mase sekolah kan..:)

meh ke rumah..
~dialog danish~
keep in touch ye..♥♥♥

Anonymous said...

ouh,samalah..dulu selalu fail admath..pastu, nk dekat spm baru sedar..rupa-rupanya, admath ni tak susah pun..kita je yg menyusahkan..

saya pun ambik result tahun ni.meh la ke blog saya kalau nak tahu result :)

Dang Intan Duka said...

la...kecil btl dunia ni..
rupa2 nya zamir ni junior dang la ni..
dang pun dr smt sepang gak..
tp 1st batch..
hohoho

happy2!! :)
sama2 blogger..

zaMir said...

@arep_lockermonth
xleh tgk sebab biase2 je...hahah

zaMir said...

@Dda Ly
entah la....kadang2 tu ada jugak rase seronok..kadang2 tak...heheh...=P

zaMir said...

@srikandi cinta
haha..memang senang sebenarnya...kita je yg susahkan...=P

zaMir said...

@Dang Intan Duka
haha...laaa.....baru tau jugak sebenarnya nih....hehe...jumpa kat blog pulak...

Unknown said...

alhamdulillah ~ baca story kamu,teringat kenangan lama. :)) Kunjungan balas. mkaseh banyak2

zaMir said...

@Dr Love
sekali-sekala imbas balik knangan...memang seronok.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat