Tuesday, June 7, 2011

Kerja, Kerja dan Kerja Lagi…

Assalamualaikum semua….

HUH…!!! lama dah tak update blog ni…disebabkan keletihan setiap kali balik dari kerja…bukan nak kata sibuk sangat kerja tu..tapi..entah la…balik je dari klinik, mesti letih gila badan nih….bukannya aku lumba lari pun kat situ….huhuhu…

Macam-macam kes dah aku hadapi kat sini..macam-macam jenis penyakit dah dapat aku jumpa…tu baru je seminggu kerja kat sini…macam mana kalau dah sebulan?? aku kerja kat sini untuk masa 3 bulan je..nak isi masa cuti disamping cari pengalaman sebelum menghadapi semua nih bila praktikal betul2 nanti…hari nih je dah ada 3 ekor kucing yang dibawa tuannya sebab ada infection kat mata…ada jugak yang datang bawa anak ayam dalam 20 ekor kot..sebab kena virus…kena titik ubat kat mata dan hidung dia…

Esok kena ikut boss a.k.a doktor pergi Bentong…nak kasi vaccination kat 30 ekor haiwan apa entah…dia tak bagitau…just suruh ikut je…huhuhuh…kena keluar awal la kerja esok…

    DSC00076DSC00086

kucing ni salah satu yang kena infection kat mata…bakal di operate jumaat nih…aku just jadi tukang pegang je…hihihi….kesian tengok dia…

DSC00080

yang nih mak dia…bakal di’spay’ esok…sebab tuan dia yang mintak..dia tak pandai jaga anak…

DSC00072

ok…masa mengisi ubat dalam botol…setiap botol ada 30ml…

p/s: semakin hari semakin banyak benda baru yang aku belajar…harap2 tak susah la time praktikal yang real nanti…

8 kata-kata blogger:

Unknown said...

comel la plak kucing tuh.nak satu =)

MIA said...

tengah cuti ke sekarang ? btw, nampak best je job tu haha

Lydia Miza said...

siannyer mata dia..tak sanggup nak tgk.sian sgt2

imah said...

yeah!! kau boleh zamir!! *tetibe kaaan *

kaizen said...

meh ak anta kucing aku lak kat ko...free kn???

munira sajuti said...

geli kott. adoyy. serius =,= dah laa aku xsuke kucen.

Ain Shdn said...

syiannya tengok kucing tuh !

Solihin Zubir said...

uiiii.. kesian gila aku tgok kuceng tu.. cmna? dh selamat operate blum?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2011 Reserved to . Design with love by CikBulat